My First Android Game

W trakcie tworzenia czegokolwiek bardzo często dochodzimy do momentu w którym się gubimy. Nie wiem co zrobić i gdzie pójść dalej. Nachodzi twórcza niemoc, rosną kolejne problemy i każdy się pyta: „Co dalej?”.

Rozwiązaniem jest przejrzenie tego co kiedyś zaplanowaliśmy i  zapisaliśmy na skrawkach papieru. Potem szybkie poprawienie pierwotnego planu, wprowadzenie zmian i dalsza walka z przeciwnościami.

W tym wpisie zapoznacie się z opisem projektu mojej gry, którą będę tworzył na platformę docelową Android z wykorzystaniem UNITY 3D.

 

 

„My First Android Game”

 

„Dawno dawno temu w odległej krainie, za siedmioma górami i siedmioma rzekami i siedmioma lasami była sobie księżniczka….”

 

Gameplay

 

Gra, z którą będziecie mogli się zapoznać będzie polana klimatem fantasy w sosie bardzo staroszkolnym, a polegać będzie głównie na eksploracji dziczy lub lochów. Inspirowana będzie starym dobrym D&D Garego Gygaxa .

Zadaniem gracza będzie zdobywanie skarbów!

Za zdobyte skarby będzie otrzymywał punkty doświadczenia rozwijające jego postać – po osiągnięciu konkretnego poziomu będzie wskakiwał na wyższy. Zdobyte złoto będzie mógł wydawać u kupców, kupując miksturki leczące, miecze, tarcze i wszystko inne co można na szybko wymyślić w klasycznym świecie fantasy

 

Przewiduję stworzenie kilku potworów, które będą się czaiły na drodze dzielnego bohatera. Będą one posiadały odporności na niektóre typy obrażeń (np.. Szkielety odporne na obrażenia kłute) lub podatności (np.. Szkielety dostające podwójne obrażenia od broni obuchowych). Walka będzie prowadzona turowo

 

 

Podsumowując:

  • Klimat Fantasy z lat 80, silne potwory, niebezpieczna magia
  • Zdobywanie skarbów
  • Eksploracja
  • Rozwój postaci
  • Ekwipunek

 

Interfejs

 

Przewiduję kilka następujących obszarów i miejsc do których będzie mógł mieć dostęp gracz:

 

  • Mapa eksploracyjna 2D- Może być stworzona w sposób bardzo surowy lub dobrze wyglądający – w zależności od tego ile mi czasu starczy i jak dużo jest dostępnych darmowych przedmiotów w unity store
  • Mapa walki – sam tekst lecący na ekranie lub taktyczna 2D
  • Okienko miasta/sklepu/kupców

 

Mechanika postaci

 

Jest to jedna z trudniejszych rzeczy na które trzeba się zdecydować na samym początku projektu takiej gry. Zmiany w trakcie całej mechaniki bardzo często powodują rozsypywanie się wszystkich połączeń, wyskakiwanie błędów, moment w którym niektóre z potworów są nie do zabicia.

 

Uznałem, że zastosuję stary dobry rozkład normalny do określenia sukcesu postaci

Czerwona linia odpowiada standardowemu rozkładowi normalnemu

Gracz będzie posiadał następujące współczynniki wpływające na jego postać:

 

Cecha Gdzie wykorzystywana Wartości
Siła Skuteczność walki wręcz 0-5
Wola Obrona przed atakiem specjalnym magicznym

Ilość zdobywanego exp (1-10% więcej , 2-20% więcej itd.)

0-5
Atletyka Skuteczność walki dystansowej 0-5
Wytrzymałość obrona przed atakiem specjalnym trucizna

Ilość punktów życia

0-5

 

W trakcie walki, czy testu umiejętności będzie brana wartość random(-5;+5) i mierzona z wymaganym poziomem sukcesu

Wojomir ma siłę 2 i pragnie otworzyć zamek, rzut „kostką” +1, wynik akcji +3….

Czy to wystarczy aby otworzyć skrzynię ze skarbami?

Przykład:

Wojomir walczy ze szkieletem

 

Cecha Wartości
Siła 2
Wola 1
Atletyka 2
Wytrzymałość 2

 

Szkielet

Cecha Wartości
Siła 2
Wola 0
Atletyka 0
Wytrzymałość 1

 

Oboje na początku rundy rzucają „kostką” i Wojmirowi wypada (+2), szkieletowi (0) – Wojmir trafia i przebija szkielet o całe 2, biorąc pod uwagę broń może to wystarczyć do pokonania wroga!

Gratuluję Wojomir, wygrałeś, zdobywasz 50XP – zostało ci tylko 950 do następnego poziomu.

 

Kolejne części gry w następnym wpisie, a tymczasem, życzcie mi powodzenia w instalacji środowiska unity 3d w wersji 5 🙂

 

baffledev

 

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

w

Connecting to %s