Instalacja Unity 3D

Kiedy rozpoczyna się nowy projekt jest niesamowicie dużo możliwości. Jak pamiętacie ze wcześniejszego postu planuję stworzyć prostą gierkę na Androida. Kiedy myślałem o tym projekcie przeszukał dostępne programy na rynku i zdecydowałem się na Unity 3D.Unity jest obecnie najpopularniejszym środowiskiem wykorzystanym wśród tzw. „indie” deweloperów gier. Jest on całkiem prosty w obsłudze, korzysta z języka programowania C# (dość ważne dla mnie, gdyż trochę znam C i C++). Jego bardzo ważną cechą jest to, że jest za FREE do momentu aż deweloper nie zarobi na swoich produktach powyżej 100 000 $… (raczej mi to nie grozi 🙂 )

Instalacja Unity 3D

Na początek zabrałem się do jego instalacji. Moim oczom ukazał się następujący obrazek

Unity 3D

 

Jak możecie dostrzec zaznaczyłem opcję wsparcia dla platformy Android. Dodatkowo wypadałoby zainstalować Visual Studio, aby łatwiej pracować nad kodem w C#. W trakcie instalacji Unity 3D nie udało mi się odpalić setup’a Visual Studio, przez co nie została prawidłowo zainstalowane połączenie/synchronizacja Unity z VS.

Dlatego samodzielnie pobrałem Visual Studio ze strony Microsoftu i odpaliłem osobno jego instalację.

 

Instalacja Visual Studio

 

Jest ona bardzo prosta, w praktyce wystarczy klikać dalej. Jeśli wybierzemy instalację podstawową zostaną zainstalowane wszystkie biblioteki wymagane do hobbystycznego programowania

Visual Studio

 

Jeśli w trakcie pracy będziemy potrzebować czegoś nowego to bardzo szybko idzie doinstalować brakujące elementy.

Po skończonej instalacji możemy wybrać czy chcemy zalogować się na swoje konto Microsoft. Nie jest to wymagane, ale jeśli mamy już stworzone konto to w niczym nam to nie przeszkodzi 🙂

Finalne szlify

 

Po instalacji Visual Studio, ponownie uruchomiłem instalkę Unity i udało się bez problemu wszystko zainstalować. Oba programy zajmują na dysku około 6GB, plus dodatkowy obszar na systemowym do przechowywania niektóry komponentów.

 

 

 

 

Unity 3D Sukces

 

 

Na całą instalację spędziłem około 2-3h. Gdybym wcześniej miał zainstalowane Visual Studio to czas by się skrócił mniej więcej o połowę.

Lessons Learned : Zawsze instaluj wszystkie dodatkowe oprogramowanie współpracujące z programem głównym przed jego instalacją.

W następnym wpisie przedstawię wam jak prawidłowo skonfigurować konto na Git hub pod tworzenie gier w unity 3D.

baffledev

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

w

Connecting to %s