Praca w unity 3D 2/?

Witam wszystkich po dość długiej przerwie w blogowaniu. Niestety, ale zbliżający się termin oddania kolejnej pracy magisterskiej dość znacząco uszczuplił moje zapasy wolnego czasu.

 

Nic straconego – dzisiaj zaprezentuję wam kolejne sposoby pracy w Unity 3D!

 

Większość systemów do pracy w środowisku 3D posiada wbudowane w siebie podstawowe biblioteki najczęściej używanych elementów. W programach CAD jak np.. Autodesk Inventor posiadamy bibliotekę części standardowych, które możemy wrzucać od razu do modelu 3D. Nie inaczej jest w Unity 3D. Przy tworzeniu projektu istnieje możliwość dorzucenia podstawowych prefabrykatów, z których jesteśmy w stanie zbudować prototyp gry.

Standard Assets

W bibliotece posiadamy: skrypty, elementy do budowania szybkiego prototypu scen(prefabrykaty ściany, podłogi, materiały), wsparcie współdziałania różnych platform (android, ios, windows, linux), fizykę itd. Są osobne biblioteki dla pracy w 2D i 3D.

Dla przykładu możemy wykorzystać gotowy klocek( w folderze Characters – odpowiadający za interakcję użytkownika ze światem gry) i wrzucić toczącą się kulkę sterowaną za pomocą WSAD – z tego też powodu jest tyle różnorakich symulatorów toczących się kulek na komputery osobiste czy komórki – w praktyce można nie posiadać żadnych umiejętności, tylko dorzucać gotowe elementy i stworzyć działającą grę (Tak samo jak to robię ja! 🙂 )

 

Kiedy korzystamy z biblioteki standardów i coś zmienimy to modyfikujemy standardowy asset. Jeśli chcemy mieć podstawowe klocki gotowe i zmienione do naszego projektu to proponuję wszystkie wykorzystane zduplikować i przenieść do swoich własnych folderów – aby cały czas mieć dostęp do niezmienionych, podstawowych rzeczy w bibliotece.

Pokażę wam to na przykładzie dodawania nowego materiału i przenoszenia go do biblioteki własnych materiałów.

Material

 

 

Istnieje możliwość duplikowania gotowych elementów bezpośrednio w scenie – rzućcie okiem na gif. Bardzo się to przydaje, kiedy mamy np. 20 bardzo podobnych prefabrykatów z których chcemy stworzyć labirynt. Duplicate

Jutro spotkamy się ponownie i zaprezentuje wam kolejne ciekawostki z pracą w Unity 3D

baffledev

Damian

 

PS. Trzeba by już zacząć tworzyć tą początkową gierkę, nie?

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Connecting to %s