Trochę o stylu w projekcie

As every C++ programmer knows, the language has many powerful features, but this power brings with it complexity, which in turn can make code more bug-prone and harder to read and maintain.

Google C++ Style Guide

Przez ostatnie kilka dni ciężko mi było znaleźć czas na pracę nad projektem, jednak czuję, że zbliżający się tydzień będzie bardzo owocny – może uda mi się stworzyć jakiś działający prototyp prototypu?

Co do samego wpisu to stylu kodu programu będzie bezpośrednio pochodził z przewodnika stylu stworzonego przez Google.

Wszystkie zmienne będą związane z klasami, raczej nie planuję tworzyć niczego typu Struct – simplicity is the key! Metody w klasach również przejmą zasady nazewnictwa ze standardu Google.

Class Data Members

Data members of classes, both static and non-static, are named like ordinary nonmember variables, but with a trailing underscore.

class TableInfo {
  ...
 private:
  string table_name_;  // OK - underscore at end.
  string tablename_;   // OK.
  static Pool<TableInfo>* pool_;  // OK.
};

Function Names

Regular functions have mixed case; accessors and mutators may be named like variables.

Ordinarily, functions should start with a capital letter and have a capital letter for each new word (a.k.a. „Camel Case” or „Pascal case”). Such names should not have underscores. Prefer to capitalize acronyms as single words (i.e. StartRpc(), not StartRPC()).

AddTableEntry()
DeleteUrl()
OpenFileOrDie()

(The same naming rule applies to class- and namespace-scope constants that are exposed as part of an API and that are intended to look like functions, because the fact that they’re objects rather than functions is an unimportant implementation detail.)

Accessors and mutators (get and set functions) may be named like variables. These often correspond to actual member variables, but this is not required. For example, int count() and void set_count(int count).

Jeśli ktoś z was uważać, że lepiej skupić się na innych zasadach to dajcie znać.

 

Pozdrawiam,

Baffledev

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

w

Connecting to %s